מה עושים עם מדבקות לילדים?

שיתוף מטלות מדבקות לילדים

אחד הדברים שילדים הכי אוהבים זה להרגיש גדולים. כאשר משתפים את הילדים במטלות, לדוגמה, ניתן ליהנות משני העולמות. מצד אחד הילדים מרגישים שמעריכים אותם ומשתפים אותם ומצד שני זוכים לכמה דקות של שקט תעשייתי.

קחו לדוגמה מטלה של קישוט המחשב האישי או הלפטופ. עיצוב של המחשבים היום הוא קר ומנוכר. ריבוע פלדה שבמקרה הטוב מגיע בצבע שאינו שחור, לבן או קרם. אנחנו מדברים על פריט חשוב שמשחק תפקיד מרכזי בחיים של כולנו, במיוחד בתקופה זו בה חלק ניכר מהחיים עבר למוד מקוון. אחת האפשרויות הפשוטות והזולות ביותר להכניס מעט צבע וחיים לחפץ שבמהותו ועיצובו הוא מנוכר היא באמצעות מדבקות. מדבקות ויניל גם לא ישאירו אחריהן סימני או יקרעו אם יסירו אותן. המשטחים החלקים של המחשבים הניידים או לחילופין של הסמארטפונים – הם משטחים אידיאליים להדבקת מדבקות ויניל.

קחו דף מדבקות, לא סתם מדבקות אלא מדבקות יפות, מדבקות מגניבות, מדבקות שילדים יכולים להתחבר אליהן – ותנו להם חצי שעה של פרויקט קישוט המחשב הנייד. חכו כמה ימים, ושוב יש לכם אפשרות לצאת עם מטלה אחרת – הסמארטפון – ולא לא דיברנו על המקרר או על הקורקינט שלהם!

אל תעשו את זה כלאחר יד. קחו את הילדים, הושיבו אותם והסבירו להם את חשיבותו של הפרויקט. תנו להם להבין עד כמה חשוב לקשט את הלפטופ, עד כמה זה תורם לאווירה, למצב הרוח. תשאירו אותם עם דף מדבקות ויניל מגניבות שרכשתם בזול בחנות מדבקות אונליין (ואספתם אחרי שהחבילה הושארה מחוץ לדלת!) והשאירו אותם לבצע. קיבלתם חצי שעה של חסד – לכו תעשו אמבטיה בשקט, נצלו את ההליכון שלא נגעתם בו, תשקיעו בארוחת הצהריים או סתם פנקו את עצמכם עם ספר טוב.

לשמור על מסגרת קבועה

עצה שנייה חשובה להתמודדות עם הילדים בחופשה בכלל ובחופשה בתקופת הקורונה בפרט היא לשמור על מסגרת קבועה ליום. החליטו שקמים בשעה קבועה, נאמר שמונה בבוקר. ארוחת בוקר אוכלים, כל המשפחה ביחד, בשמונה וחצי ואז הולכים לסיום התארגנות של בוקר, כל משפחה על פי גיל הילדים שבה. אם הילדים קטנים מאד, עזרו להם לצחצח שיניים, לבחור בגדים ולהתלבש לקראת היום שקרב ובא. ילדים גדולים יותר יכולים להתארגן לבדם. קבעו כי בכל יום בין תשע לעשר וחצי עוסקים ביצירה. דאגו להשיג מגוון חומרי גלם, לא חייבים ביוקר, לשעה זו. חומרי יצירה אפשר למצוא בכל מקום, רתמו את הילדים לא רק ליצירה אלא גם לאיסוף החומרים. הסבירו להם את החשיבות של שמירה על כדור הארץ, כמה חשוב למחזר, כמה חשוב לנצל את המשאבים שקיימים כדי שאלו לא יגמרו.

עשר וחצי היא שעה מצוינת לשלוח את הילדים לבצע מטלות פרויקט – זה יכול להיות פרויקט אישי שבו כל אחד מחפש חומרים באינטרנט על נושא שמעניין אותו במיוחד ובונה מצגת לשאר בני המשפחה. בואו נודה על האמת – בית הספר טוב רק עד מידה מסוימת. אם מה שמעניין את הילד שלכם זה דווקא קריקט, הסיכוי שילמד על כך בבית הספר שואף לאפס. על הדרך הילדים ילמדו דברים חשובים לא פחות: איך מחפשים חומרים ביעילות באינטרנט, איך בונים מצגת וגם איך עומדים מול קהל ומציגים. אולי הם אפילו ילמדו מזה אנגלית או שפה זרה אחרת.

שתיים עשרה הם נרתמים בעזרה להכנת צהריים, לא חסר! אחד מערבב, שני עורך שולחן ושלישי מחלק לצלחות.

אחרי הצהריים זה זמן טוב לחשוב על ניקיון.  מנעו ריבים – קבעו מה לוחות הזמנים למקלות – כל יום לד אחר ראשון במקלחת. זה טוב גם אם הילדים האישיים שלכם מתים על מקלחות או אמבטיות, וגם אם הם הגיעו לגיל שבוא הם נמנעים.

זמן חופשי למשחק ותקשורת עם חברים זה תמיד נדרש. אחרי הצהריים זה זמן מצוין לכך. קבעו זמן VOD בערב וכך גם תוכלו להגביל ולשלוט על מידת וכמות הצפייה של הילדים במסכים.

לשמור על האקולוגיה – רעיונות לשעת יצירה

שימו פח גדול ואספו בו בקבוקי שתייה קלה. אפשר גם פחיות, אם אתם שותים כאלו. אספו שרוכים בלויים, חולצות טריקו עם חורים פה ושם שכבר לא עולות עליהם, מקלות של ארטיקים. קנו גפרורים ותנו לילדים לקטום את ראשיהם, תנו לילדים לאסוף זרדים בחצר, ענפים שנשברו, עלים שנפלו מהעצים, אצטרובלים. דאגו אתם להשלים את מלאי הציוד הנדרש: מספריים, צבעים, דבק פלסטי. אם תרצו ניתן גם לשדרג: מקלות לניקוי של מקטרות, מדבקות ויניל צבעוניות, עיניים שאפשר להדביק ואולי גם פעמונים קטנים.

קבעו יעדים: יום אחד אפשר לארוג זרדים לסלסלה ולקשט אותה במדבקות יפות, יום שני להכין לחתול משחק מגניב משרוכים, פעמונים ואולי שאריות צמר או כפפה ישנה. יום אחר כך אפשר לעבוד על פרויקט מתמשך – תמונת תצריף מושקעת מאבנים קטנטנות שנאספו ונצבעו.

אפשר גם לגוון ולהוסיף שעת גינון, טבילה בבריכה במרפסת, או שעת משחק עם הכלב והפריזבי בחצר.

מדבקות – לא רק למלא את הזמן – גם להשקיע בעתיד

בעולם הגדול ישנם אנשים שמייצרים עבודות אמנות של ממש באמצעות מדבקות. בארי סניידר, לדוגמה, הוא אמן שידוע בכך שהוא יוצר עבודות אמנות על ידי שימוש במוזאיקה של מדבקות. עבורו, זה החל כתחביב בגיל צעיר ואת עבודת האמנות הראשונה שלו הוא יצר כבר בגיל בית הספר.

עבודה יצירתית עם מדבקות מפתחת חושים רבים – את המבט האסתטי, תפיסת המרחב, הבנה איך מדגישים או מרכיבים גדול השלם מסך חלקיו. אומרים שלתת לילד לגו בגיל צעיר מגדיל את הסיכויים שלו להיות מהנדס בגיל מבוגר. לתת מדבקות לילדים מגדיל את הסיכויים של הילדים לפתח את היצירתיות שבהם, לעבוד על בסיס התכונות שיעזרו להם לגדול ולהצליח במקצועות רבים ושונים בחברה. יצירתיות היא תכונה חשובה לא רק לילדים ואמנים מהשורה הראשונה, כל מי שמנהל משק בית יודע כמה יצירתיות נדרשת על מנת להכין ארוחות בוקר שילדים יאכלו כל בוקר, כל מי שעובד בתחום ההיי טק יודע כמה יצירתיות נדרשת על מנת לכתוב תוכנה.

חנות מדבקות שמציעה מדבקות מגניבות לילדים – עושה עבורכם חצי מהעבודה. אתם צריכים להשקיע סכום זעום, הילדים והמדבקות כבר יעשו את השאר. מלאו את זמנם בעבודות יצירתיות שיפתחו ויעסיקו אותם ויפנו לכם גם כמה דקות של שקט על הדרך.